En reflektion....

Vad är det som händer i världen... folk mördar varandra och små flickor försvinner......Jag som är mamma till en liten flicka blir väldigt illa berörd när jag läser om lilla Englas försvinnande. Precis som alla andra säker också blir, men för mig känns det så nära, så verkligt.... hemska tanke... Hoppas de hittar henne snart.

Har en liten paus på jobbet... idag har tangentbordet smattrat som aldrig förr, telefonsamtal har averkats, offerter skickats, avtal skrivits, en FIRST LADY kväll planerats och inbjudningar skickats ut.... jag har med andra ord varit oootroooligt effektiv i dag :) Känns faktiskt riktigt bra! Kan med gott samvete gå hem idag, har i och för sig 3 timmar kvar... men ändå :P Känner mig nöjd....

Längtar.... efter mina honey´s, babies, gullungar.... jaaaa kärt barn har många namn... längtar efter att få sitta vid middagsbordet å prata,... höra hur de berättar om sin dag, om vad de varit med om... deras reflektioner om livet. Är det något som barn är bra på så är det att leva i nuet... här och nu... inte i någon planering som sträcker sig 3 veckor famåt eller i "what if" som jag är bra på. Ikväll ska jag ta en lektion av mina barn i att njuta av dagen....att se att livet pågår runt omkring, istället för att vara upptagen med att planera framåt... känns som en plan... nää just ja det var ju det jag inte skulle göra planera... bara njuta...

Hmm.. I´ll let you now how it goes...

Kommentarer
Postat av: veronika

Hellå! jamen visst är det förjävligt att man inte ska kunna låta barnen få cykla hem själva ens, utan att nån sjuk människa ska röva bort dom, hemska tanke om nåt skulle hända ens egna barn. Man blir mörkrädd.*kram till dig*

2008-04-08 @ 14:26:35
URL: http://varmlandskan.blogg.se
Postat av: Ulrica

Jaaa du Veronika.... det är en hemsk värld vi lever i.... kommer nog att få svårt att sova när mina honeys blir äldre å ska ut å cykla själva.... hua Kram till dig oxå gumsan

2008-04-08 @ 15:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0