Måndag....

Jo det blir ju alltid det... måndag.... Ny vecka - nya utmaningar?? Inte idag känns det som. Ville helst vara hemma idag., men det går väl till sig. Idag har jag möte med hotelldirektören kl. 12:00 sharp för att presentera mina åtgärder kring försäljningen. 13:00 ska frisyren fixas... vet ej hur... de får nog fria händer. Tror dock att jag vill behålla längden, är som skönt att kunna sätta upp håret i en hästsvans.... tråkigt? jag vet....

Annars så är det en lugn måndag... inga speciella planer, mer än att ikväll ska löparskorna på. Spelar ingen roll om det snöar eller regnar... NU JÄ..LAR ska det springas... Tänkte även försöka hinna med att göra stor kok av min favvis-soppa... linssoppa.. mums. Här är receptet

4 portioner

  • 2 dl röda linser
  • 2 röda lökar, hackade
  • 2 röda äpplen, tärnade
  • 1 msk olivolja
  • 1 liter vatten + grönsaksfond
  • 1 brk krossade tomater 
  • 1 röd paprika, strimlad
  • 2 vitlöksklyftor, presssade 
  • salt och peppar
  • torkad timjan
  • 1 tsk honung
  • 1/2 tsk balsamvinäger
Börja med att skölja av linserna i en sil. Fräs hackad lök, vitlök, strimlad paprika och tärnat äpple i oljan i en stekpanna. Tillsätt vatten+fond, linser, krossade tomater, salt, peppar och timjan. Låt puttra 10-12 minuter och smaka av soppan med honung och vinäger.

NU - jobba vidare
SEN - möte
SENARE - frissan :) försöka bli vårfin...
IKVÄLL - löprunda.. någon som ska med?

Jomensåatt....

Kommentarer
Postat av: veronika

Träna nån kväll i veckan du ojag? ;)) *krama*

2008-04-14 @ 13:55:15
URL: http://varmlandskan.blogg.se
Postat av: Ulrica

JAAA... träna du å jag, Veronika!!! När? Vad? Pumpa till oss kanske? :D
*kramar om*

2008-04-14 @ 17:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0