Skolstart....

Eller rättare sagt förskolestart.... min älskade son har blivit så stor att han numer går i skolan.... Hjälp vart har tiden tagit vägen. Jag tyckte att det var alldeles nyss som han lärde sig att gå.... Den tiden när mamma är nummer ett kommer nog sakta men säkert gå mot sitt slut, nu är det så mycket nytt... kompisar, skolan.... hmmm det känns vemodigt.... mammas lilla pojke håller på att bli stor, eller lite större än vad han varit....

Tänk, jag kommer själv ihåg.... den där första dagen i skolan, vilka fjärilar man hade i magen.... man tänkte för sig själv: hoppas att jag får en snäll fröken och snälla klasskompisar.... man tänkte: undra vem den där tjejen är, tänk om hon vill blir min vän... mmm... många tankar var det den där första dagen i skolan....

NU - snart dags att hämta dottern, sonen har föjt med en kompis hem
SEN - sätta sig ner vid ett färdig dukat middagsbord, hur härligt är inte det
SENARE - måla?? om jag orkar
IKVÄLL - ryggläge i soffan

Kommentarer
Postat av: Soffi

Mmmm det är underbart med skolstart! Även för fröken.... ;D

2008-08-26 @ 17:15:32
URL: http://www.sofiatarberg.com
Postat av: Ulrica

Ja ru Soffi... kan tänka mig att det är det :)

Kram på re

2008-08-26 @ 21:49:07
Postat av: Karin

Ja visst går tiden fort??!! Min äldsta är ju inne på sista dagisåret nu....HJÄLP! Det värsta är ju att man själv också åldras, fast det tänker man inte lika mycket på ha ha;-)



Kram K

2008-08-28 @ 21:12:39
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tack för allt! :)

2008-08-29 @ 22:47:42
Postat av: Elaine

Men...? mera....

2008-08-30 @ 22:31:10
URL: http://twinsisters.blogg.se/
Postat av: Feven

Hej vännen,



kul att läsa din blogg!!



ses snart igen.



kramar

2008-08-31 @ 15:33:11
Postat av: PIa Alm

Hej!

Visst hugger det lite i hjärtat när man ska lämna den där lille parveln i skolan. De blir så stora och nu går det fort serru... igår önskade sig Fabbe mest av allt i hela världen en äkta NY keps... för det har alla coola killar. Plattkeps. =)

2008-09-05 @ 09:27:47
URL: http://penntrollsord.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Karin... nä precis vi blir ju inte en dag äldre, bara barnen ;D



Sofia... det var så lite vännen. Hoppas att du mår bättre nu.



Elaine.... jaaa jag vet... kommer när jag känner för det :D meeeen just nu så har jag liiite censur ;)



Feven... tjejen kul att du läser :D Ses snart!!



Pia.... jaru flickan, fort går det... Min gullkille han önskade sig en cykel med sadeln långt bak. Jag fattade ingenting, men det har tydligen alla coola killar ;D







2008-09-05 @ 13:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0