Helgen är här...

Ville som ligga kvar i sängen  morse..... det är ju sån där klämdag och många av mina vänner är ju lediga och får ligga kvar i sängen idag, meeen inte jag...jag går på jobbet jag.... Tar heller den lediga dagen en vecka när barnen är hos mig. Igår målades det hemma hos mig vill jag lova, det blev såå fint..... oj vad grannarna måste ha funderat vad som pågick. Har ni provat att flytta en våningsäng alldeles själv? Det har jag, inte det lättaste... den både drogs och lyftes, lät väääldigt mycket... hmmm... nåväl nu står den där den ska... Kände mig som en duktig flicka igår kväll innan jag somnade..... på soffan såklart :)

Har tänkt mig en lugn helg... en helg med hemmafix och mys... ingen stress över saker som "måste" göras.... bara ta det lugnt och göra saker i min egen takt... pyssla... Känns faktiskt riktigt bra :) Blir kanske en tur till Birsta och IKEA. Det finns jättefina korgar där som skulle passa alldeles utmärkt på barnens rum... Nån som vill följa med?

NU - vakna
SEN - jobba?
SENARE - hämta mor & fars bil på vekstan
IKVÄLL - öppen för förslag :)

Jomensåatt.... kan bli en bra helg :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Men å målar du oxå?! Jag meeeee! Vad duktiga vi är:-)
Jag hare varit ledig idag för jag är ju mammaledig;-) Men inte fick jag ligga kvar i sängen för det. Småttingarna varknade kl 6! Bristen på sömn är nog det jobbigaste med att vara tvåbarnsmamma tycker jag....
Hoppas du får en bra helg.
//Karin

2008-05-02 @ 20:21:18
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Karin.... Jo jag håller med dig om sömnen eller rättare sagt bristen på sömn..... meeen det blir bättre när barnen blir äldre. Nu får jag väcka dom istället :) Jag tycker att vi är jätteduktiga jag, som både målar och håller ordning på barnen... Det är klass på oss, världsklass
Kram

2008-05-04 @ 22:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0