Update....

Nu var det så där länge sen igen... jag vet att jag är dålig på att uppdatera bloggen. Fick en kommentar om det i helgen :) Är nog en periodare när det gäller bloggen. Ibland finns det som inte riktigt med tid. Vad har hänt sen sist då? Veckan med barnen tog slut. Det gör den ju alltid :( Mammas bejbis har varit hos sin pappa veckan som varit och jag har varit solokvist... Nästan...  eller inte alls ;P Hur som helst så har jag haft en jättehärlig vecka :D 
 
Lördag... vi var ett gäng som drog i väg och åkte skidor en heldag i Hassela. När liftarna öppnade så var vi på plats och redo. Solen var oxå redo och sken på oss hela dagen. En lyckad dag i backen avslutades med afterski innan det var dags för hemfärd. Tänk att en 5 mil i lång bilresa med trevlig sällskap kan kännas lika lång som en promenad rakt över gatan :) Jag skrattade så att tårarna rann och miss CW startade en lek som vi fick lov att avsluta lite senare på kvällen... annars fanns risk för dikeskörning :) Väl hemma i stan vid 18-tiden så bestämdes det att vi skulle få besök på Parkgatan senare på kvällen. Det var bara att laga maten, öppna vinet, ducha kroppen ååå sen var de där... miss V och hennes T och kompisen K. Trevligt  :) Lite senare knackade det åter igen på dörren och då trillade skidgänget och Å och M in. Många skratt och några glas senare blev det promenad ner på stan rumpskak på den lokala krogen. En sån härlig kväll det blev!

 
Soluppgång i Hassela    Mys i liften :)

Söndag... en hård dag i skidbacken med alldeles egen skidlärare ;P sätter sina spår på kroppen. Benen, rumpan och ryggen?? var ömma, så det blev lååång sovmorgon. När kroppen sa JA igen lite senare på dagen så var det ju bara att masa sig ur sängen och förbereda för barnens ankomst *längtar* Det var städning och handling på schemat, skönt när det var avklarat.... alltid bra att vara förberedd :) Sen blev det myskväll i soffan med filmvisning på TV:n. Filmen var The Notebook... är det nån som sett den?? En helt fantastisk film om kärlek... vad man gör och går igenom för att få vara med den man älskar. Det rann både en och annan tår nedför min kind...

Idag... en  massa jobb står på schemat. Sen är det hämtning på skola och dagis. Efter det middag och en härlig kväll med barnen och deras berättelser om hur deras vecka med pappa har varit. Can´t wait....

So long då mina vänner...



Kommentarer
Postat av: veronika

tack för en superduper myssig lördkväll! så himla kul det var=)

2009-01-12 @ 14:23:12
URL: http://varmlandskan.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Veronika... jaaa visst var det :D Ååå tack själv för trevlig sällskap. Det gör vi om snart!

2009-01-12 @ 14:53:36
Postat av: Elaine

Å då vill ja va mé också!? :)

Visa bilder för mig nu Ulla!



Kram E.

2009-01-12 @ 15:59:25
URL: http://twinsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0