Nytt år - nya utmaningar??

Jaa då sitter man här på andra sidan året... det nya året är som ett tomt blad redo för det som komma skall. Som jag skrivit tidigare så vet jag att 2009 kommer att bli ett bra år. Jag har så mycket nya och roliga saker i mitt liv just nu så det kan inte bli på något annat vis. Ååå skulle det bli på något annat vis så blir det bra det oxå :)

Vi hade ett jätte roligt nyårsfirande... vi vaknade till ett underbart väder med sol och precis lagomt med minus grader på termometern. Dagen började med skoteråkning och fartdjävulen i mig vaknade till liv.... shiiit vad vi gasade... Barnen satt i släde bakom en en väldigt förståndig man som tur var, mammorna blev nämligen som galna och raceade med varandra över sjön :P Sen var det skidåkning på schemat och snowboardskola för sonen. Han lyckades över förväntan och första dagen någonsin på snowboard resulterade i svängar åt både höger och vänster :D Snacka om stolt mamma!! Min älskade lilla dotter var inte riktigt redo för skidbacken utan höll sig i dalen och åkte pulka.... På kvällen blev det en  mumsig middag och mycket skratt. Sen måste jag ju säga det att i Hassela där kan de minsann skjuta raketer. Vi hade en underbar dag...

På nyårsdagen vaknade alla lite mosiga.... det berodde dock inte på för mycket skumpa dagen innan. Alla vuxna som sov i vår stuga, dvs 5 pers, hade alla drömt konstiga drömmar hela natten. Snacka om skumt!? Hur ska man tolka det?? Nåväl.... vi packade ihop och drog till skidbacken och äntligen kände dottern att det var dags att prova sina skidor :) Vi for upp i liften och hon stod på vingliga ben till en början men skrattade sedan hela vägen ner *lycka* Det var lite för många minus grader för att det skulle bli särskilt många åk, så vi styrde kosan mot Sundsvall..

Idag har vi haft fixar dag.... Vi har plockat undan en del av julen. Känns bra... Vår julgran hade fått vatten när vi for hem i från på tisdagmorgon, men ville som inte dricka upp vattnet så barren ville som inte sitta kvar. Vi möttes en massa barr på golvet när vi kom hem... allt som finns kvar av vår julgran är detta...



Nu har jag sopat upp barren :D...

NU - lek med barnen
SEN - middag med vänner
IKVÄLL - myys barra


Kommentarer
Postat av: Elaine

Oj vilket barr-VM :)



Vår gran dricker fortf som en alkis och barrar nästintill inget! Men den ska alldeles strax ut nu... ändå.



Kraaam e.

2009-01-05 @ 15:37:05
URL: http://twinsisters.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Elaine... jaa eller hur :)Du har en alkisgran och jag hade en riktig torris.. hahaha...



Kraaam

2009-01-08 @ 18:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0